marți, 25 septembrie 2012

Vesnicie !



Cum ar fi sa stii ca esti nemuritor? Sa ai tot timpul din lume pentru tine, pentru ideile tale, pentru dorintele tale, pentru ambitiile sau placerea ta? Cum ar fi sa traiesti infinita vesnicie, secunda cu secunda, fara teama fatalului sfarsit? Imi imaginez cum disperarea de a ajunge, de a face, de a avea dispare brusc. De ce sa ma grabesc? Am tot timpul din lume! Valorile interne ar fi altele. Ce-mi pasa de ce spune un tert? Oricum o sa moara  in saptezeci, opt zeci de ani.
Am fi nemuritori precum pietrele care au ales sa nu se mai miste in impietrirea vesnica constiente de inutilitatea miscarii? Iar vesnicia asta cum este? Liniara si fada? Sau si vesnicia are etapele ei?
Sunt vesnic fara de inceput si fara de sfarsit. Si unde ma aflu? Unde ma localizez in timp? Nu trebuie sa existe si o etapa a mea in infinita venicie? Sa se masoare in ere vesnicia, in ani sau in secunde? Sa fie vesnicia ciclica, spiralata ? Sa retraiesti momente si locuri dupa milioane de ani pe care sa ti le amintesti cu tristetea schimbarii si a modificarii locurilor in timp?
Sau poate vesnicia este iertata de suferinta memoriei si atunci lucrurile par noi? Iar daca cei vesnici nu isi mai amintesc lucruri din trecut de unde stim noi daca suntem vesnici sau nu?
Ei da! Doar tu Doamne esti fara de pacat ! Nici nu am o indoiala in sensul acesta.Dar nu e corect in comaratia cu noi! De ce sa pacatuiesti cand stii ca ai tot timpul la dispozitie pentru a face lucruri? Sa dau un potop azi ? sau sa ma mai odihnesc cateva secole poate in timpul acesta isi mai revin copii mei poznasi de pe pamant ?
Sa fiu disperat sa imi termin doctoratul ? De ce ? In ceteva secole va aparea o specializare mai buna!
Sa vreau sa ajung cu orice pret vara asta mare? Ei lasa, de cateva decenii incoace au aparut gunoaie in apa. Sa mai asteptam un pic pana cand prindem si niste valuri bune de surf.
Sau sa fierb de neliniste sa imi gasesc perechea? Jumatatea? La ce bun? Nu exista, Doar eu sunt vesnicul nemuritor !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu