marți, 25 septembrie 2012

Pasul urmator



Incep sa ma pregatesc de plecare din Iasi si imi dau seama ca nu am iesit sa recunosc orasul. Sau poate ca imi este suficient cat am vazut. Am vazut oamenii frumosi si fete distinse. Ai putea crede ca am incurcat termenii, dar nu. Fetele din Iasi  sunt foare frumoase. De aceea am ajuns sa remarc un al doi-lea atribut al lor:a Distinctia. Si cred ca mi-a mai placut si dezinvoltura lor. Am stat in campusul Tudor Vladimirescu ore in sir de vorba cu multe tinere fara sa ma prezint sau sa am un ecuson in piept. Raspundeau deschis la abordare si la intrebari. Si imi zambeau. Am fost in Cuza si Asachi. Le-am vazut in cafenele in mall si in cluburi. Dezimvolte. Deschise la dialog. M-a fascinat asta. Sunt fete pure, sincere, neintinate cu complexele din Bucuresti.
Intr-o seara am fost sa mancam la o carciumioara veche, ascunsa pe niste stradute, unde, spuneau gazdele, obisnuia sa manance Mihai Eminescu. Putea fi superb daca lipseau manelele si plasmele de pe pereti. Bietul Eminescu.
Am fost si la moastele Sfintei Paraschieva. In fata bisericii sunt banci si un parculet plin cu oameni. Acolo, pe niste masute mici, puse una langa alta, se vand artizanaturi. Iar pe banca din fata mea, un domn deseneaza portretul unei tinere cu chip angelic, din creion.
O construieste pe coala alba din nimic. E ca si cand ar remarca-o in multime, iar apoi ar cunoste-o, ar intelege-o, ar avea-o pe coala lui asa cum si-o doreste iar in final sa o iubeasca. Face toate astea cu un creion micut, iar ea zambeste. E fericita ca i se intampla asta, si e curioasa sa vada la final cum ii arata chipul privit de ochii lui. Sunt convins ca isi cunoaste foarte bine imaginea pe care si-o studiaza des in oglinda, pe care si-o corecteaza zilnic cu machiaj, dar fascinatia ei si a noastra este sa stim cum aratam in ochii celorlalti. Si pentru ca nu putem afla ne oprim la artistul cu basca pe-o parte, care pentru un banut de ofera un strop de iubire in imaginea pe care ne-o deseneaza cu creionul micut pe coala aceea alba pe care la inceput nu a fost nimic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu